Aftrap voor TPPR themaweken; Hardlopen en Voeding.

Hardlopen en Voeding

Aftrap voor TPPR themaweken; Hardlopen en Voeding.

Afgelopen week kwamen twee van onze passies samen, namelijk hardlopen en voeding. Vrijdag 13 september was het congres Sport & Voeding op Congrescentrum Papendal in Arnhem en twee dagen later de TCS Amsterdam Marathon.

Congres Sport & Voeding.

Hardlopen en voeding is een goede combinatie. Een goede balans tussen voeding, rust en beweging zorgt voor betere prestaties, meer kracht, uithoudingsvermogen en een sneller herstel. Tijdens dit congres, die volledig werd aangeboden door FrieslandCampina Institute, werden we bijgepraat over de kracht van voeding tijdens sport. Het was een leerzame dag met de laatste relevante wetenschappelijke inzichten welke wij meteen in de praktijk zouden kunnen gebruiken.

TCS Amsterdam Marathon.

Maandenlang hadden we naar deze speciale dag toe geleefd en ernaar toe gewerkt. De TCS Amsterdam Marathon. Onze tweede marathon na de wereldberoemde marathon in New York afgelopen november 2016. Helaas viel Rutger op het laatste moment uit door een blessure. Janneke liep een mooie race met een geweldig resultaat. Met een eindtijd van 04:32:45 uur passeerde ze de finish in het Olympisch Stadion. Bijna 50 minuten sneller dan de NYC marathon. Bekijk hieronder een korte impressie van de dag en de ervaringen van Janneke in een kort filmpje. Het filmpje is gemaakt door de mensen van Herzog Medical. In de voorbereiding naar deze wedstrijd maakte Janneke deel uit van het Herzog PROfitrunners team.

 

 

Wat wordt de volgende marathon.

Nu is het zoeken naar een nieuwe uitdaging begonnen. Welke marathon gaan we hierna nu lopen? Wordt het een marathon in eigen land of gaan we weer een marathon lopen in het buitenland? Er zijn zoveel leuke runs op mooie plekken in de wereld! De keuze hangt uiteraard van een aantal factoren af. Kiezen we voor Rotterdam, wat het meest voor de hand liggende is. Of gaan we de grens over?

Themaweken: Hardlopen en Voeding.

Naar aanleiding van het nieuwsbericht Hardlopen-Eten-Slapen-Herstellen-Herhalen waarin we het hadden over ons drukke Dam tot Damloop-weekend, kregen wij veel vragen. Ontzettend leuk natuurlijk! Wij vinden het ook erg leuk om informatie te kunnen delen. Om deze reden plaatsen wij de aankomende zes weken op vrijdag aan het einde van de dag, een kennisblog over hardlopen en voeding. Onderstaande onderwerpen passeren de komende zes weken:

Het eerste blog plaatsen wij op 20 oktober 2017.
Voeding tijdens het hardlopen, de zin van koolhydraten.

Het tweede blog plaatsen we op 27 oktober 2017.
Voeding voor een optimaal herstel na het hardlopen. Alles over eiwitten.

Het derde blog plaatsen we op 3 november 2017:
Houd je vochtbalans op peil tijdens het hardlopen, ook voor- en na je prestatie.

Het vierde blog plaatsen we op 10 november 2017:
Vitamines en mineralen ter ondersteuning. Het nut van het gebruik van supplementen voor hardlopers.

Het vijfde blog plaatsen we op 17 november 2017.
De zin en onzin over energiegels, repen en andere prestatie verbeterende producten.

Het zesde blog plaatsen we op 24 november 2017.
Wat en wanneer eet ik voor een hardloopwedstrijd?

Heb je naar aanleiding van het lezen van de kennisblogs vragen, mail ons gerust. We zullen uiteraard zo goed mogelijk antwoord geven op de gestelde vragen.

Wil je een (sport) voedingsschema op maat voor je volgende wedstrijd? Vul dan ons contactformulier in of bel +31 (0)30 888 6546 en plan een afspraak met een van onze coaches van TPPR Health & Performance. We helpen je graag!

error: De inhoud van deze website kan niet worden gekopieerd. Met vriendelijke groet, TPPR Health & Performance VOF