In het programma Sportvoeding, leggen we je dagelijkse menu onder een vergrootglas om je sportieve prestaties te verbeteren. Met de juiste verhouding proteïnen, koolhydraten en vetten kan je echt het verschil maken.

Het maakt niet uit welke sport je beoefent. Alle sporters hebben koolhydraten nodig. De koolhydraten in je (sport)voeding leveren energie. Daarmee houd je je glycogeenvoorraad tijdens het sporten op peil. Echter is de hoeveelheid koolhydraten wel van belang. Zo is het ook met eiwitten. Eiwitten bestaan uit aminozuren. Aminozuren zijn de bouwstenen voor onze spieren. Daarom is eiwit een essentieel onderdeel voor het opbouwen van spiermassa. Goede sportvoeding is dus van essentieel belang voor je sportprestatie.

Tijdens dit programma kijken we ook naar het gebruik van voedingssupplementen. We bekijken of dit nodig is in jouw voedingsschema. Supplementen zijn niet essentieel voor een goede prestatie of progressie in spiergroei. Gezond eten, trainen en slapen is veel belangrijker.

Professionele ondersteuning bij het bereiken van je persoonlijke doelen.

We kijken eerst grondig naar je huidige eetpatroon, het dagelijkse activiteitenniveau, trainingsschema en komende wedstrijden. Je wordt vervolgens gemeten en gewogen. Dit is ons uitgangspunt om aan te gaan werken. Voordat we beginnen houd je een eetdagboek bij. Zo kunnen we samen kijken waar er verbeterpunten liggen en waar we aan kunnen werken.

Individueel en intensief.

Vervolgens stellen we een haalbaar doel vast. En gaan we in een hier vooraf afgesproken termijn aan werken. Onze programma’s zijn individueel en intensief. Gedurende het maatwerk traject sturen we bij, passen we aan en evalueren we om het beste resultaat te behalen.

Om je optimaal te begeleiden beschikt een TPPR-coach over een HBO diploma in een medische richting, het diploma gewichtsconsulent en de specialisatie sportvoeding.


Dit programma is van toepassing op:

Duursporters

Duursporters TPPR

Duursporters kenmerken zich om gedurende langere tijd op een intensieve manier te bewegen. Denk aan langere afstanden hardlopen, wielrennen, schaatsen, roeien en zwemmen. Wat je eet en drinkt en wanneer, heeft een grote invloed op je prestaties als duursporter. Met de juiste hoeveelheid en de juiste koolhydraten voorkom je de bij duursporters bekende “man met de hamer” .
Past dit programma bij jou, kies dan hier een van de tariefplannen.


Krachtsporters

Krachtsporters TPPR

Door je spieren regelmatig met gewichten te belasten, veranderen je spieren.

Door training en de belasting van je spieren veroorzaak je schade in de spiervezels. Hierdoor beschadigen de eiwitten die een rol spelen in het samentrekken van de spier. Het ‘kapotte’ eiwit wordt vervolgens opgeruimd door je lichaam. In die herstelfase worden weer nieuwe spiereiwitten aangemaakt om de kapotte te vervangen.

Train je regelmatig als krachtsporter dan zorgt je spier ervoor dat meer eiwit wordt gemaakt dan voorheen in de spier aanwezig was. Zo ‘wil’ de spier voorkomen dat bij de volgende inspanning opnieuw schade ontstaat. Dit hele proces wordt ook wel ‘supercompensatie’ genoemd. Als je dus regelmatig aan krachtsport doet en de intensiteit opvoert, zal de spier blijven groeien.

Hiervoor zijn juiste voedingsstoffen onmisbaar. Zonder goede voeding geen resultaat.
Past dit programma bij jou, kies dan hier een van de tariefplannen.


Teamsporters

Teamsport TPPR

Korte explosieve bewegingen, korte sprints of langdurige repeterende bewegingen. Een goed afgestemd menu zorgt ervoor dat je meer uit je prestatie kan halen en je sneller herstelt. Je kan je langer focussen op je teamgenoten, wat de samenwerking en prestatie natuurlijk ten goede komt.
Past dit programma bij jou, kies dan hier een van de tariefplannen.


Wil je meer informatie? Bel ons gerust (+31 30 888 6546) of vul het contactformulier op de website in.